-
Brak Menu
Problem pojawia się czasami przy aktualizacjach Systemu Windows. Możemy jednak w bardzo prosty sposób przywrócić Menu GstarCAD.
Poniżej link do filmu z instrukcją:Drugim rozwiązaniem problemu jest zainstalowanie najnowszego Buildu programu, poprzez opcję ,,Napraw”.
Wystarczy pobrać najnowszą wersję i wybrać opcję ,,Napraw”, a program automatycznie zaktualizuje się do najnowszej wersji programu.
Link do strony z najnowszymi wersjami. W przypadku posiadania aktualnego wersji programu, należy na stornie wybrać opcję – Pobierz demo i uzupełnić formularz, po którym otrzymamy najnowszą wersję GstarCAD.
https://gstarcad.pl/poprzednie-wersje-gstarcad/W przypadku wersji GstarCAD 2019, może pojawić się problem że po wyborze polecenia MENULOAD, w folderze plik gcad.cuix będzie ważył 0 kb. Proszę pobrać plik z poniższego linku, a następnie zastąpić go w katalogu, do którego przenosi nas polecenie MEDULOAD:
-
Aktywacja licencji - Komunikat: SerialNumber SoftwareName: GSCAD, Activated SofrwareName: Collab
Błąd ten występuje ponieważ podjęto próbę aktywacji dodatkowego modułu Collaboration, a nie samego programu GstarCAD. Proszę aktywować licencję w zakładce Pomoc -> Rejestracja
-
Po kliknięciu na ikonę rysunku otwiera się pusty projekt - Drawing 1 - GstarCAD Launcher
Bezpośrednie otwieranie plików:
Wystarczy wybrać dowolny plik dwg np. z pulpitu, a następnie kliknąć: prawy przycisk myszy -> Otwórz za pomocą i wybrać domyślnie by był to GstarCAD Launcher. Windows automatycznie wybiera GstarCAD Application i to powoduje otwierania pustego rysunku. -
Powrót do ustawień domyślnych - Reset profilu
Wpisujemy polecenie OPTIONS, następnie w zakładce PROFIL wybieramy opcję RESETUJ. Profil wraz ze wszystkimi ustawieniami zresetuje się do ustawień fabrycznych.
-
Problem z aktywacją licencji - This serial number have been used to actiave another PC.
Wygląda na to, że licencja nie była zwrócona z poprzedniego stanowiska.
Proszę zwrócić licencje z poprzedniego stanowiska, jeśli nie ma dostępu do tego stanowiska, lub GstarCAD został już na nim odinstalowany, proszę o wypełnienie dokumentu z poniższego linku:
https://gstarcad.pl/odnowienie-licencji/
Instrukcje jak zwrócić i aktywować licencje dla każdej wersji GstarCAD:
-
Nagłe zamknięcie programu
Rozwiązaniem problemu dotyczącego nagłego zamknięcia programu, może być przeinstalowanie programu wraz z usunięciem rejestrów. Poniższy przykład dotyczy wersji GstarCAD, jednak jest on taki sam dla pozostałych wersji GstarCAD.
- Po pierwsze odinstalować wersję 2020, a następnie w rejestrze REGEDIT (wciskamy klawisz Windows na klawiaturze i wpisujemy Regedit w celu otworzenia edytora rejestru) usunąć dane dotyczące GstarCAD
HKEY_CURRENT_USER\Software\Gstarsoft
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Gstarsoft
Oraz usunąć poniższe foldery:
C:\Users\win 10\AppData\Local\Gstarsoft
C:\Users\win 10\AppData\Roaming\Gstarsoft
Folder AppData może być ukryty, instrukcja jak go odblokować:
Domyślnie folder AppData może być ukryty w Windowsie, aby go ustawić na widoczny trzeba wejść w Panel Sterowania i wybrać opcje folderów.
Powyższe kroki należy wykonywać, wykorzystując uprawnienia administratora.
PL
www.gstarcad.pl/ftp/2020/PL/GstarCAD_2020_PL_200701_SP2_32bit.exe
www.gstarcad.pl/ftp/2020/PL/GstarCAD_2020_PL_200701_SP2_64bit.exe
EN
www.gstarcad.pl/ftp/2020/EN/GstarCAD_2020_EN_200701_SP2_32bit.exe
www.gstarcad.pl/ftp/2020/EN/GstarCAD_2020_EN_200701_SP2_64bit.exeLink gdzie można znaleźć poprzednie wersje GstarCAD:
https://gstarcad.pl/poprzednie-wersje-gstarcad/Jeśli po zastosowaniu tej instrukcji, proszę o przesłanie pliku GcMiniLog_Vxxxx.dmp znajduje się on w folderze C:\Users\Użytkownik\AppData\Local\Temp. Domyślnie folder AppData może być ukryty w Windowsie, aby go ustawić na widoczny trzeba wejść w Panel Sterowania i wybrać opcje folderów.
Uwaga: Producent może analizować pliki GcMiniLog_Vxxxx.dmp, które dotyczą tylko aktualnej wersji programu.
-
Jak zmodyfikować wygląd menu GstarCAD oraz zapisać te ustawienia
Do tworzenia i zmiany pasków narzędzi i menu służy polecenie CUI. Za jego pomocą można za pomocą przeciągania, dostosować odpowiednie polecenia i paski narzędzi.
Do zapisu swojego wyglądu obszaru roboczego służy polecenie WORKSPACE:
-
Konwersja PDF do DWG/DXF
Od wersji 2020 GstarCAD umożliwia import plików PDF do formatu DWG. Funkcję tą można wywołać poleceniem PDFIMPORT, lub wybrać odpowiednią ikonę z zakładki Wstaw.
Dla wersji starszych istnieje możliwość dokupienia modułu PDF2DXF – znajduje się on w zakładce Express.
https://gstarcad.pl/nakladki/pdf-to-dwg-dxf/ -
Rozmazane ikony
Proszę kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonie GstarCAD, a następnie ustawić opcję tak jak na poniższym zrzucie:
Jeśli podana instrukcja nie rozwiąże problemu – proszę odinstalować program razem z usunięciem rejestrów, według instrukcji: Nagłe zamknięcie programu
-
Własne skróty klawiszowe
Tworzenie własnych skrótów klawiszowych: Polecenia: (findfile „gcad.pgp”) pozwala znaleźć lokalizację pliku pgp.
Polecenie: ALIASEDIT importowanie zmodyfikowanego pliku .pgp Bardzo proszę wyszukać plik gcad.pgp (proszę wykonać sobie kopie zapasową), następnie odpowiednio go zmodyfikować i za pomocą polecenia ALIASEDIT zaimportować z powrotem ten plik.
-
Problem z aktywacja licencji sieciowej - Error code -15, -97, 140
Dzień dobry,
Instrukcja naprawy tego problemu w kilku krokach:
- W LMTools najpierw należy nacisnąć klawisz STOP, a następnie ponownie wczytać plik licencji, a następnie nacisnąć przycisk Start w zakładce START/STOP/REREAD. Proszę odnieść się do zrzutu ekranu Restart GstarCAD Service.jpg.
- Jeśli nie widać na ekranie monitu startowego, można spróbować sprawdzić trzy opcje 1/2/3.jpg i spróbować kroku 1 ponownie.
- Jeśli to nadal nie pomoże, proszę otworzyć usługi Windows, a następnie zatrzymać wszystkie usługi Flexnet i GstarCAD patrz Services.jpg. Następnie spróbować ponownie nacisnąć START w LMTools.
Pozdrawiam
Zadaj pytanie
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie!
Nasi eksperci chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania oraz szybko i skutecznie pomogą rozwiązać każdy problem.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 – 16:00.
pomoc@gstarcad.pl